Jak vytvořit banner - psychologie BANNERu

Na této stránce se budeme zabývat tou podstatnější částí banneru - jeho psychologií. Dozvíte se, jak vytvořit co nejúspěšnější reklamní banner a co je to vlastně úspěšnost reklamního banneru.

U reklamního banneru je nejduležitější jeho klikatelnost nebo-li click-rate. Click-rate udává poměr počtu zobrazení vůči počtu kliknutí na banner a udává se v procentech (vzoreček pro vypočítaní click-rate je: počet kliknutí na reklamu / počet zobrazení reklamy *100). Jednoduše řečeno: click-rate Vám řekne kolik ze sta lidí kteří reklamní banner viděli na něj kliklo. Například click-rate 4% znamená že na reklamní banner klikli pokaždé čtyři lidé ze sta lidí, čili že na banner klikne průměrně každý 25. člověk který tento reklamní banner uvidí.
Cílem tohoto článku je Vás naučit jak vytvářet bannery s co nejvyšším click-rate. Průměrný click-rate v zemích EU je zhruba 0,18% (měřeno 2008).

Jak vytvořit reklamní banner s co největším click-rate

Zde je několik tipů pro vytvoření účinného reklamního banneru.

  1. Reklamní banner by měl obsahovat nějaký děj, filmové scénáře většinou obsahují děj založený na třech částích: 1.Zápletka (něco co je potřeba vyřešit), 2.Děj, 3.Rozuzlení (v této části se zápletka definitivně vyřeší). Problém je v tom, že reklamní bannery nenabízejí tak veliký časový prostor jako film a proto je potřeba vynechat nějakou část - a tou bude část 2. tedy děj. Ovšem banner musí být přitažlivý a lákat ke kliknutí a toho docílíme jedině tak že rozuzlení si necháme až na cílový web a na reklamní banner pouze napíšem že se osoba která si banner prohlíží rozuzlení dozví až potom co klikne na banner. Špatný příklad (lomítka oddělují jednotlivé snímky banneru): 1.zápletka: "Chcete vědět jak si zajistit osobní bezpečnost i v noci na ulici?"/2.rozuzlení: "Pepřové spreje Pepřák a spol. Vám jí zajistí!". V tomto banneru nás upoutá možnost zajistit si osobní bezpečnost, takže máme chuť na banner kliknout. Jenže hned ve druhém snímku je prozrazeno jak docílíme "té osobní bezpečnosti", zkrátka je zápletka rozluštěna a není nic co by nás lákalo kliknout. Správný příklad: 1.zápletka "Chcete vědět jak si zajistit osobní bezpečnost i v noci na ulici? / Klikniěte zde a dozvíte se toto úžasné tajemství". V tomto případě je pravděpodobnost kliknutí na banner mnohem větší protože zápletku si necháváme až na cílový web.
  2. Výzva "klikněte zde!" nebo "vstupte a podobně. Tlačítko s takovou výzvou přibližně 2x zvyšuje účinnost reklamního banneru.
  3. Neukončený text (text jakoby vyčnívající z banneru). Je to podobné jako pravidlo číslo jedna opět je na banneru něco "neukončeného" co nás láká na reklamní banner kliknout v domění že se dozvíme zbytek.
  4. Falešné ovládací prvky operačního systému Windows. Také jedna z účinných metod uživatele to zkrátka "nutí" kliknout, neboť je prostě zvyklý klikat na podobná tlačítka, i když ví, že na reklamním banneru se většinou jedná o podvod.
  5. Čím je banner datově menší tím lepší. To je dokázáno z různých pokusů a testů. Zde mají gifové bannery navrh před bannery flashovými protože jejich datová velikost je většinou o hodně menší. Nejúspěšnější jsou velice datově malé bannery, které mají datovou velikost většinou kolem 5-10kb.
  6. Lidské obličeje. Také jedna z velice účinných metod, neboť nic není člověku tak blízké jako jiný člověk.
  7. Je to zdarma! Nabídněte cokoliv, ale opravdu cokoliv, co je zdarma, a svět vám leží u nohou. Samozřejmě můžete mít produkty ve skutečnosti placené, ale v takovém případě vás hněv zákazníků nemine, a kvalitní click-rate se ztratí v počtu návštěvníků, kteří web opustili bezprostředné po jeho otevření.

To by bylo v tomto článku tak všechno co se týče pravidel pro tvorbu účinného reklamního banneru s vysokou klikatelností.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode