SEO - Optimalizace pro vyhledávače

Návštěvnost Vašich webových stránek nemusí být nutně závislá na komerčních způsobech zvyšování návštěvnosti (reklamách). Je dobré také používat i nekomerční metody pro zvyšování návštěvnosti, například SEO, což znamená Optimalizace pro vyhledávače. V SEO optimalizaci jde v podstatě o to, že Váš web vytvoříte, nebo upravíte tak, aby dosahoval co nejlepších výsledků ve vyhledávačích. Při SEO optimalizování pro vyhledávače je důležité, abyste správně pochopili principy pomocí kterých, vyhledávače přiřazují prioritu ve výsledcích vyhledávání. Ovšem cílem vyhledávačů není udělit prioritu webům, které mají nejlepší SEO, ale udělit ji webům, které opravdu nejvíce odpovídají vyhledávanému heslu, proto vyhledávače neustále mění metody podle kterých přiřazují priority, takže je důležité všímat si neustále nových principů, podle kterých vyhledávače určují priority ve výsledcích vyhledávání. Naštéstí ale existuje několik stálých metod pro SEO a my Vám teď popíšem ty nejduležitější z nich.

 

Metody pro efektivní SEO - optimalizaci pro vyhledávače

  1. Klíčová slova - To jsou hesla nebo slova, která jsou zapsána pouze v HTML a nejsou tedy vidět ve výsledné stránce. Klíčová slova jsou v podstatě určena pouze pro vyhledávače, které podle nich řadí výsledky vyhledávání. Jsou jednou z nejduležitějších částí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zamyslete se nad tím jaká klíčová slova jsou asi nejvhodnější a podle toho vybírejte - klíčová slova můžete vkládat do HTML kódu ručně, ale většina dnešních redakčních systémů umožňuje vkládat klíčová slova přímo pomocí speciálních formulářů, které vkládání klíčových slov značné usnadňují.
  2. Množství opakování klíčových slov v jednotlivých stránkách -  To v podstatě znamená, že čím vícekrát se budou Vámi zadaná klíčová slova na webu (v různých článcích atd.) opakovat, tím budou vyhledávače web více preferovat. Toto pravidlo je neobvykle účinnou částí SEO - optimalizace pro vyhledávače.
  3. Pravidelná aktualizace webu - Další část SEO. Je důležité abyste web pravidelně (alespoň jednou za dva týdny) aktualizovali. Nemusíte se bát že je potřeba každé dva týdny nějaké gigantické předělávání webu, stačí pozměnit pár slov nebo vět, i to znamená pro vyhledávače aktualizace, a pro Vás lepší výsledky ve vyhledávačích a větší návštěvnost.
  4. Pravopisná správnost - Opět se jedná o poměrně důležitou část optimalizace pro vyhledávače. Pravopisnou správnost dokáží vyhledávače velice dobře kontrolovat, a opět platí že čím větší je pravopisná správnost, tím víc vyhledávače web preferují.
  5. HTML správnost - V kontrolovaní bezchybnosti HTML kódu jsou vyhledávače opravdu přesné a to znamená, že musíte být přesní i vy.

Další faktory podle kterých vyhledávače preferují jednotlivé weby

Bohužel tyto faktory už do optimalizace pro vyhledávače (SEO) nespadají, neboť je téměř nelze ovlivnit.

  1. Množství obsahu - jedna z věcí kterou lze alespoň částečně ovlivnit. Pochopitelně i podle množství obsahu vyhledávače řadí ve výsledcích vyhledávání.
  2. Návštěvnost - Podle návštěvnosti vyhledávače pochopitelně také řadí ovšem právě proto, že samotná návštěvnost je ovlivněna SEO optimalizací pro vyhledávače, nespadá návštěvnost do SEO.
  3. Počet vnějších odkazů na web - Vyhledávače preferují weby s vyšším množstvím odkazů na ně - to je logické, bohužel jediné co zde můžete dělat je třeba, pokusit se navázat spolupráci s jiným webem.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode