Jak vytvořit banner - technická stránka

Na této stránce se budeme věnovat tvorbě banneru po technické stránce, tedy Vám zde popíšeme co všechno budete potřebovat k vytvoření reklamního banneru a jak ho vytvořit.

K vytvoření reklamního banneru Vám postačí jakýkoliv grafický editor. Nyní přistoupíme k jednotlivým krokům tvorbě reklamního banneru. Na začátku je potřeba nastavit grafické rozlišení banneru, ovšem to bychom si neměli zvolit libovolně, nýbrž tak aby odpovídalo standardům reklamního banneru. Zde je tedy několik nejpoužívanějších rozlišení reklamních bannerů:

  1. Full banner - 468x60 - nejpoužívanější rozlišení u reklamních bannerů.
  2. Half banner - 234x60
  3. Vertical banner - 120x240
  4. Head banner - 745x100
  5. wide skyscraper - 160x600
  6. VGA - 640x480 - extrémě velký banner

Samozřejmě existuje ješté množství dalších rozlišení bannerů, ale toto jsou ty základní. Jakmile si vybereme rozlišení reklamního banneru můžeme se pustit do práce, ale to už nespadá do kategorie tohoto článku, pokud se chcete dozvědět jak vytvořit účinný reklamní banner tak si přečtěte článek "Jak vytvořit banner - psychologie". Jakmile budeme mít banner hotový, musíme ho pochopitelně uložit. Reklamní bannery mají dva nejpoužívanější formáty - flash a gif, přičemž oba se liší jak velikostí tak možnostmi a výsledným vzhledem banneru. Bannery ve formátu flash lze totiž oproti formátu gif různě vylepšovat a doplňovat, ovšem má to i své nevýhody. Hlavní výhody flash banneru oproti gif banneru:

  • Může být interaktivní (po najetí na něj myší, na něm může klidně probíhat i nějaká hra).
  • Po najetí na něj může dojít ke změně ukazatele myši - i tuto funkci bannery vytvořené ve flashi mohou mít.
  • Reklamní banner může být lépe animovaný než ve formátu gif (animace banneru může být mnohem plynulejší a živější).
  • Lepší možnost zobrazování barev než na gif reklamním banneru.

Hlavní výhody formátu gif oproti formátu flash:

  • Banner má většinou menší datovou velikost - to ve výsledku znamená že se rychleji načte při zobrazení na internetové stránce.
  • Banner ve formátu gif je více kompatibilní (je o dost větší pravděpodobnost že se i ve starších prohlížečích a v prohlížečích bez růžných zásuvných modulů zobrazí).
  • Je méně náročný na vytvoření - mnohem lépe a jednodušeji se vytváří, lze ho vytvořit i v klasických grafických editorech.
  • Reklamní banner ve formátu gif je mnohem hůře filtrovatelný programy na skrývaní reklam.

Já osobně doporučuji formát gif, protože vytvořit reklamní banner v tomto formátu je mnohem jednoduší než vytvářet banner ve formátu swf (tedy flash).

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode