Na této stránce se budeme věnovat tvorbě banneru po technické stránce, tedy Vám zde popíšeme co všechno budete potřebovat k vytvoření reklamního banneru a jak ho vytvořit.
K vytvoření reklamního banneru Vám postačí jakýkoliv grafický editor. Nyní přistoupíme k jednotlivým krokům tvorbě reklamního banneru. Na začátku je potřeba nastavit grafické rozlišení banneru, ovšem to bychom si neměli zvolit libovolně, nýbrž tak aby odpovídalo standardům reklamního banneru. Zde je tedy několik nejpoužívanějších rozlišení reklamních bannerů:
Samozřejmě existuje ješté množství dalších rozlišení bannerů, ale toto jsou ty základní. Jakmile si vybereme rozlišení reklamního banneru můžeme se pustit do práce, ale to už nespadá do kategorie tohoto článku, pokud se chcete dozvědět jak vytvořit účinný reklamní banner tak si přečtěte článek "Jak vytvořit banner - psychologie". Jakmile budeme mít banner hotový, musíme ho pochopitelně uložit. Reklamní bannery mají dva nejpoužívanější formáty - flash a gif, přičemž oba se liší jak velikostí tak možnostmi a výsledným vzhledem banneru. Bannery ve formátu flash lze totiž oproti formátu gif různě vylepšovat a doplňovat, ovšem má to i své nevýhody. Hlavní výhody flash banneru oproti gif banneru:
Hlavní výhody formátu gif oproti formátu flash:
Já osobně doporučuji formát gif, protože vytvořit reklamní banner v tomto formátu je mnohem jednoduší než vytvářet banner ve formátu swf (tedy flash).